Wednesday, November 08, 2006

Thinking Of You All The Time

أفكر دوما به عندما اصاب بالاكتئاب ممن حولى او من دنياي عموما...افكر به كملاذى الوحيده ومرفأ الامان لروحى المعذبه ونفسيتى التعيسه
عندما يستبد بى ظلم من حولى وتشتاق نفسى الى همسه
عندما اشعر بالوحده فأتذكر ابتسامته
عندما احتاج اللى اكمال ذاتى بوجوده فأجده يلوح لى بمستقبل رائع معه
عندما اجلس بمفردى اتذكر ماضياً مؤلماً وحاضراً تعسياً وفجأه يشرق بابتسامه رضا لمجرد تفكيرى بانه يوماً سينتشلنى من ضياعى بدونه....عندما احادثه فى مرآتى فيتهمنى كل من حولى بالجنون ولكنهم لا يفهمون...كيف تستقيم حياتى وهو ليس موجوداُ بها ولا يشكل دعائم وجودها
عندما تنزل دموعى نتيجه لاحساسى بمدى حاجتى اليه ومدى بعده عنى ...اجد يده دوما تمتد تمسح احزانى وتشفى ضيقى بمجرد ابتسامه من شفاهه تشرق بها دنياى
عندما اكون على يقين بانه سيظل دوما يحبنى بعيوبى قبل مميزاتى
سيحتمل عصبيتى التىلا احتملها انا حباُ فى وجوده بجوارى
عندما يشعرنى بمدى مسئوليه وجودى فى حياته وانه أسلم لى كل مقاليد اموره
عندما يخبرنى كم يحتاجنى ليحتمى بى من عصف الدنيا بنا او بحبنا
عندما يضحك ويخبرنى كم انا مجنونه وكم يحب جنونى
عندما يغصب لانى اغار عليه واكتم هذه الغيره بداخلى
عندما اقف لاعد الطعام وافكر كم سيكون جميلاً ان نكون سويا نتبادل الحديث اثناء الطعام
عندما اتذكر اننى سأوقظه ليلاً لاخبره بخبر عرفته ونسيت اخباره به...ثم سيكون على اخباره انه خبراً ليس مهماً ولكننى اشتقت الى حديثنا سوياً
عندما اكون مريضه فلا يكف عن السؤال عنى وتذكيرى بان نفسى امانه لدى حتى يسترها منى
عندما يخبرنى بانه لايريد ان يرانى احد سواه
وانه لن تستقيم حياته الا بوجودى فيها
عندما اشعر باننى ملكت الكون بنظراته التى تتدفق حناناً وحباً
عندما يخبرنى انه بالرغم من هدوئه الشديد يعشق شقاوتى
عندما يطلب الا اكف عن الحديث استمتاعاً بما اقول
عندما افكر فى كل هذا احس اننى سأفقد عقلى انتظاراً له ...عندما تطوق نفسى الى لقائه وتأبى الدنيا ان تجعلنى حتى اراه
عندما يخبرنى ...عندما ياتى ....عندما يصارحنى بحبه...وقتها
ستتدفق مشاعرى انهارا وتصير مقاومتى للحب اشلاءاً...سأحبه فقط احبه
عندما يأتى

بحبك ياحبيبى اكمنى
بهواك وبحس انك منى
سامعنى ده انا بروحى بغنى
ده انا بحكى لكل الدنيا عليك
بحب الحب اللى جمعنا
بحب الشوق اللى وجعنا
وعمرى بجد ملوش معنى
ولا تحلى الدنيا فى يوم غير بيك
بحب هواك وعينيك انما
لو قد الارض وقد السما
هكون اكتر منهم مغرمه
وهكون اقرب من نفسك ليك
بحب اخرج من نفسى واجيلك
واسيب احساسى يغنيلك
كفايه يكون قلبى باقيلك
وكفايه اشوف الكون بعينيك
اه علىاللى انا حاساه
واللى انا عايشاه
من حنينى واه
اه كل يوم بيفوت
فيك بعيش وبموت
برضه احلى حياه
بحب كلامك فى شفايفك
وبحب القلب يكون شايفك
جوايا حنين حاساك عارفاك
لو حتى ما بين ملايين الناس
بحب ومش متهيألى
انا عايشه فى حلم اتحققلى
انا حاسه ان انت بتشتا قلى
انا دايبه من الشوق والاحساس
بحب النسمه اللى تعدى
على رمشك مره وعلى خدى
وناخد فى الحب وندى
ونعيش انا وانت فى احلى غرام
بحبك انت بحبك بس
وحبك اجمل شئ يتحس
وبسمع منك اجمل همس
وبشوف فى عيونك احلى كلام
(جنات....بحبك)




10 comments:

Anonymous said...

وحشنى الاحساس ده وحتى الكتابه عنه وحشتنى !

صباحك معطر

rony said...

زعرورتى
انا كان نفسى اكتب كتير اوى فى الموضوع ده وبعدين ملقيتش كلام يتقال ...لما يجيى بقى هايبقى يخرج كل الكلام ان شاء الله

salateenoo said...

ربنا يوعدك ان شاء الله :)

ومش تقلقي ... هييجي يعني هييجي

أجدع واحد في الشارع said...

هيروح من القدر فين
هييجى
ان شاء الله
بس نقول يارب

No Fear said...

السلام عليكم
روني أحساسك المرة دي جميل جدا جدا
علي ما أعتقد الكلام ده مش أمنية علي قد ما هو إحساس حقيقي هو طبعا كباقي الأصدقاء أتمني لك إيجاد هذه الحياة و لن أقول الشخص لأن هذا الكلام وصف حياة مش وصف شخص
ياريت تكون مشاركاتك كده دايما مش خزعبلات السياسة اللي بتكتبيها دي
كفاية رغي صح
سلام

sherif gharib said...

الاحساس ده بجد لا يساوى اى شىء اخر
و انتى عبرتى عنه باسلوب و اختيار رائع للاغنيه
تحياتى لكى و امكنياتى بان تدوم عليكى هذه المشاعر و ان تعيشى مع من يستحق هذه الكلمات
تحياتى

rony said...

سلاطينو
مهو لازم ان شاء الله يجيى هافضل اكلم فى نفسى كده كتير يعنى ...ده حتى مضر بالصحه اللى مش موجوده اصلا
-------
اجدع واحد فى الشارع
يجيى هو بس وانا بعون الله اكونله قدره واحلى قدر ان شاء الله
-----
no fear
انا بكتب خزعبلات سياسيه....اخص الله يكسفك...هنشوف ان شاء الله الموضوع ده
وربنا يكرمك انت كمان بواحده...تطلع عينيك قصدى يعنى تطلع احلى مافيك
------
شريف
ميرسى اوى..ويارب يجيى بسرعه بقى

مـحـمـد مـفـيـد said...

vروني
كلامك جميل جدا وأسال الله ان تنالي كل ماتتمنيه

السندريللا السعيدة said...

يا ناااس في ايه هما البنات الحلوة بقى ملهاش نصيب في الكلام دا ولا ايه العبارة...ياختي ايه الحلاوة دي كلها والكلام الي طالع من القلب وبيدخل القلب من غير استادان....والله انتو( احمد..محمد..برايدي وانتي )حتجننوني بجد.....ايد الحلاوة دي والعسل دا ولا خفة دمكو...والله حتى المواضيع السياسية بتنقلهانا بطريقة لزيزة والله محنى عرفين من غيركم حنقضي اليوم ازاي مع كل لي بيحصل فينا دا ..دنتو بتخففو عنا حاجات بس ربنا يستر....ربنا يحفظكم وينور وشكو كمان وكمان زي ما منورين الشاشة عندنا دايما...دا الواحد بجد يحس اني الدنيا لس بخير مدام فيها ناس قلبها مليان حب كدة والله......انا عرفة انكم بتقولو اني راغاية كتير ومبسدق اكلم في حاجة بس اعمل ايه انتو بتجبلنا مواضيع تخلي الحجر ينطق.....انا اسفة مرؤة تاني ويا ريت تستحملوني شوية والنبي...

السندريللا السعيدة said...

والله والله انت ولا كل الشعراء ...احساس ايه ورقة ايه ولا الكلمات الي بتدوب الجليد....ياخواناااا والله انا بحب الناس دي حب ولا حب روميو وجولييت....يا بنت ربنا يسعدك ويناولك كل لي فبالك ويجعلك في كل خطوة سلامة...ربنا يعمي بصيرة الي عاوز ياديكو....ربنا ياخد الي سبب شقانا وتعبنا....يا حبيبت قلبي انت قمر والله وانا بدعيلك دايما اني ربنا يحفظك لينا دايما ونشوفك مشرقة دايما في سما الظلم لحنا عيشين تحتها...يا رب ....انت بجد بنت جدعة صحيح