Monday, February 12, 2007

اييييييييييييييه التاج علينا حق

ولأن المرء منا لا يستطيع ابدا ان يرفض اى طلب لشخص عزيز او عزيزه عليه يعنى مهما كان الطلب صعب ومحرج شويتين
العزيزه مانو بعتيتلى تاج انما ماشاء الله سؤال واحده
الحقيقه دى دخلت عندى وقالتلى عليكى تاج وانا قولت التاج علينا حق ...قوم دخلت عندها وانا مشمره ايديا علشان اشوف التاج ده واقعد امخمخ فيه وافحصه وامحصه لاقيت العجب
التاج سؤال واحد
بتقولوا مين يااولاد
سؤال واحد
كام...سؤال واحد
بس طبعا بما ان خير الكلام ما قل ودل فان السؤال ده فيه الشفا
السؤال بقى اللى جاى ده
write down the three lines after the first five lines on page 123 from any book u'r reading now?
الترجمه بقى
اكتب التلات سطور اللى بعد اول خمس سطور فى صفحه 123 فى اى كتاب انت بتقراه دلوقتى؟
وللاجابه عن المعضله الحسابيه دى قعدت احسب لاقيت اللى هاكتبه الاتى
"والخط النحاسى فى سان سولبيس كان ذكرى اول خط طولى اساسى للعالم وبالرغم من ان جرينيتش جردت باريس من هذا الشرف عام 1888 , الا ان الخط الوردى الاصلى لا زال موجودا حتى اليوم"
والكلام ده من روايه شفره دافنشى
بس انا بعتذر انى كتبت من اول السطر التالت لانى لو كتبت من الخامس محدش كان فهم حاجه

وكا معلومه اضافيه من الروايه
"كوكب فينوس يحدد نجمه خماسيه كامله كل اربع سنوات لدى دورانه فى السماء وقد كانت دهشه القدماء لملاحظتهم لهذه الظاهره شديده لدرجه ان فينوس ونجمتها الخماسيه اصبحت رمزا للكمال والطبيعه الدوريه للحب , وتقديرا لسحر فينوس قام اليونانيون باستخدام دورتها ذات الاربع سنوات اساسا لتنظيم دوره العابهم الاولمبيه واليوم القليل من الناس يعرف ان برنامج الاربع سنوات للالعاب الاولمبيه الحديثه لازال يتبع دوره فينوس, واقل منهم يعرف ان النجمه ذات النقاط الخمس كادت ان تكون الطابع الرسمى الاولمبى ولكن تم تعديلها فى اللحظه الاخيره _ حيث تبدلت نقاطها الخمس بثلاثه دوائر متقاطعه لتعكس روح الالعاب المتسمه بالتناغم والوجود الجماعى"
كوكب فينوس عندهم طبعا اللى هو الزهره عندنا
تحديث
وكمان سلاطينو (احمد سلطان بيه ) رجع من شهر العسل حامى اوى وبعتلى تاج هو كمان وطبعا منقدرش منردش ابدا
والسؤال هو
خمسه اشياء لايعرفها عنك احد
طب وليه الفضايح دى طيب
امممممم اقولكم طيب وانتوا عدوا
1- مهما اتنرفزت وزعلت واتضايقت وخاصمت اصحابى او ماما مثلا او اى حد فى الدنيا مش فاكره مره انى صحيت من النوم تانى يوم فاكره انا ليه زعلت منهم...ممكن اقعد فتره مع نفسى ساكته ومش راضيه اكلم حد خالص بس بنسى فعلا سبب الزعل فعلا وممكن حد يجيى يصالحنى واكون فعلا ناسيه احنا اتخانقنا ليه بس زى ما تقولوا كده مش برضى احرجه
2-عبيطه جدا وانا بعترف بكده واى حد ممكن يضحك عليا باى حاجه ولو حتى شيكولاته جالاكسى واصحابى فى الكليه كانوا بيستغلونى اسوء استغلال
3-ياسلام لما اكون متضايقه واقف اكلم نفسى فى مرايه الحمام ولما ازعل اوى وصوتى يعلى وانا بعيط وتيجى ماما تخبط على الباب فاكرانى بكلم حد جوه
4-بكره اسمى علشان سهل اوى وصغير وبحس انه اسم عيال صغيرين
وكل ما اقول لحد اسمى رنا يقولى ...ياختى ياحلوه
5-وده بقى اعتراف محدش يعرفه
وانا طفله بريئه فى kg1
كنت ابتديت البس نضاره وكنت بحب النضاره دى اوى كان الفريم بتاعها لونه ابيض ومرسوم عليه شرايط لونها روز كنت بحبها اوى وفى يوم وانا فى المدرسه كسرتها واحده معايا فى الفصل واحنا بنلعب وانا قعدت اعيط وفكرت بعقلى البرئ لو قولتلهم انا اللى كسرتها هايزعقوا ولو قولتلهم صاحبتى اللى كسرتها هايزعقوا اكتر فقررت اقولهم انى انا اللى كسرتها واول ماروحت البيت والله البنت اختى اللى اصغر منى بسنه ما ستنتش لما اعيط شويه علشان اصعب عليهم وراحت قالت لبابا اول مارجع من الشغل وطبعا بابا زعقلى علشان دى كانت تالت نضاره اكسرها
المهم انا دخلت الاوضه بتاعتنا وقعدت اعيط واخدت حاجه من حاجتها ورمتها فى الشارع عند فيها يعنى
بس المشكله انا مش فاكره انا رميت ايه
:)
المهم بقى
ام هند يعنى انا بهدى التاجين دول
لبابا وماما واخواتى واحمد ابن اختى وعمى وعمتى
اقصد يعنى بهدى التاج الاول للناس اللى محلتوش والتانى برضه للناس اللى محلتوش
استاذ محمد مفيد
saso
و ضياء...ولو انى مش هو فين دلوقتى
وno fear
وكل الناس الحلوه اللى عندى
وكل سنه وانتوا طيبين
وسؤال يطرح نفسه دلوقتى
هو انا ممكن اعمل تاج لنفسى واجاوب عليه وابعته لناس ولا ايه...؟
ياريت اللى يعرف يفيدنى

8 comments:

أحمد said...

ينفع ما ينفعش ليه .. فكرى فى تاج يكون حلو وأسئلته تكون مستفزه وجاوبى عليه و بعد كده أبعتيه لمن تشاءين بس لازم أسئلته تكون مستفزه و لذيذه فى نفس الوقت يعنى خدى وقتك وأنتى بتدورى على الأسئله .. أنا بفكر أعمل كده أنا كمان بس مستنى ألافى فكرة تاج حلوه

salateenoo said...

ياريت تتدخلي عندي عشان انا باعتلك تاج من زماااان :)

Anonymous said...

لعلمك انا مفهمتش قوي السطر الثالث مبالك بقي لو جبتي من السطر الخامس بس الحمد لله عدت ع خير، وبعدين انا استحاله هفهمه اصلا الا لو أريت من الفصل الاول ولو من المقدمه يكون احسن اتمنا انك تيجي تزوريني في مدونتي ومعاكي حتتين جاتوه وسندوتش بسطرمه ومتتأخريش ومن غيييير تاج عشان انا لسه جديده فمش من اولها
ttp:\\nourinour.blogspot.com
نوري

-_- said...

اوعي تعملي تاج و تبعتيه لحد

خلي الناس تحبك
:)

Anonymous said...

على فكره دافنشي كود فظيعه و الأفظع الحصن الرقمي لدان براون برضه

saso said...

ميرسي يا قمر علي التاج
هيييه عملتة

اه طبعا ينفع اعملي تاج بس من غير اسرار علشان احنا قولنا كل الفضايح خلاص
:)

وشوشني said...

مييييييييييرسي على التاج وياريت تزروينا وتشرفينا في البلوجر

Anonymous said...

انا
انا
انا يا مفترية
خبصت وقلت لبابا عليكى
طيب وربنا
وربنا كمان مرة
انا ولا فاكرة حتى شكل نضارتك دى غير من الصور
اممممممممممم
تعالى هنا يقى
اين كان يعنى اللى رميتيه من الشباك ده
انا عااااااااايزاه
ها
:D:P
اتصرفى بقى يا حبى