Monday, March 05, 2007

اعترفات ع الصبح

اس اس ...السلام عليكم
ازيكم ياجماعه ...عاملين ايه
يارب تكونوا كلكم كويسين
معلش بقى اتأخرت عليكم اوى (لو كان حد اخد باله يعنى) الجهاز اعصابه انهارت ...ضرب الويندوز ورفض يتحط عليه واحد غيره
المهم يعنى ان فيه سبب تانى للتأخير انى.......اشتغلت
اشتغلت ان شاء الله من يوم الاربع اللى فات وبقيت موظفه قد الدنيا فى الحكومه
عقبال اللى لسه مشتغلش واللى مخلصش دراسه لسه يحصلنا ان شاء الله
المهم بقى ان من الناس اللى افتكرونى وسألوا عليه وبعتولى تاج كمان...مبرمج حر
انا طبعا بعتذرله لانى لسه شايفاه امبارح والله وصحيت بدرى اهو علشان اجاوب عنه

اسم مدونتك؟؟؟
اسمها...هو انت مش بتعرف تقرأ ولا ايه
اسمها ياسيدى وما ستك الا انا وسيد العباد ربنا
امبارح كان عمرى عشرين
لماذا اخترته ...ماذا تقصد به ؟
اخترته لانى بحب اغنيه محمد منير اللى بالاسم ده
امبارح كان عمرى عشرين
واقصد بيه انى كبرت بسرعه لان الاسم بيعنى كل واحد او واحده عدوا حاجز العشرين ...فجأه
ولا انت ايه رايك..؟
هل فكرت فى اغلاق المدونه...والسبب؟
الحقيقه اه
فكرت فى كده مره وبعدين عدلت عن التفكير
واسمحلى احتفظ بسببى فى اغلاقها واقولك السبب انى مقفلتهاش
انى حسيت انها المكان الوحيد اللى بيسمع كلامى ويستحملنى من غير ما يحس بضيق او انا احس انى مكسوفه قدامها وانا بعترف ليها باللى جوايا
مفيش فرق بينى وبين مدونتى
صورتك فى المدونه...رمزيتها؟؟
الصوره لبنوته صغيره
ايوه هى اللى على ايدك اليمين وانت داخل
مش حلوه بذمتك
انا بحب كل حاجه صغيره
الاطفال الصغيرين...القطط الصغيره..بحس انها لسه بريئه...مش زينا
ويعنى يمن ربنا يكرمنى واجيب بنوته تشبهها لا سمح الله طبعا
طبيعه كتاباتك فى المدونه بشكل عام سياسه..قصه...كلام فاضى؟
اولا انا ضد ان اى واحد ينحصر فى جزء معين من الكتابه
اقولك ليه بقى
علشان مثلا اللى بيكتب قصص عاطفيه مثلا مش عايش فى البلد ويقدر يكتب قصه سياسيه تناقش الاوضاع العامه فى البلد يبقى معنى كده انه يقدر يتكتب عاطفى وسياسى وكتابه ساخره كمان لو يقدر
انما بقى الكلام الفاضى فكتر خيرك اوى
سكتناله دخل بحماره باين ولا ايه؟
المهم يعنى انى بكتب اللى بحس انه جوايا ونفسى اقوله
لماذا تدون اصلا؟
وانت مالك اصلا
اسئلتك كترت اوى ياباشمهندس
بدون علشان منفجرش من الكتمه والكبت اللى عايشين فيهم
وبعد سؤالك ده
انا بدون علشان اخنق عليك
احلى جمله قيلت لك فى وصف مدونتك؟
ممكن اقلب السؤال واقولك
ان احلى حاجه فى مدونتى ان الناس لما بتعلق بحس انها بتضحك فعلا
مش زعلانه وكئيبه ولو انا قدامها كانوا اعدمونى رميا بالقباقيب
التعليقات بالنسبه لك...اهميتها؟
اهميتها انى محسش انى بكلم نفسى
او انى بكلم الحلل فى مطبخنا
وانها برضه مش راضيه ترد عليا
احلى بوست كتبته ...ضع اللينك...ثم اذكر لماذا؟
بص يا باشمهندس
كلهم ولادى ومقدرش اقولك مين كويس ومين وحش
وبعدين كل واحد حر فى اختياره وقراره
دى مدونه حره فى فضاء انترنتى حر
افضل مدونه قرأتها ...يمكن اختيار عده مدونات؟
اه انت شكلك كده داخل توقع بينى وبين الناس هنا
كل مدونه دخلت فيها وعلقت تبقى افضل مدونه فى رايى
الا من رحم ربى طبعا ودخلت اتخانقت فيهم يبقى دول مش الافضل ولا حاجه
افضل بوست قرأته ...يمكن اختيار اكثر من لنك؟
افضل بوست قريته
وانت مالك بيه
وبعدين انا مش بحطلك لنكات علشان انا زهقت منك بصراحه
هل خسرت صديق بسبب كتاباتك هنا؟
لا طبعا
وانا اخسر صديق ليه
كل واحد حر فى رايه
ولازم الكل يحترم راى الاطراف الاخرى طول ما هى مش بتتعدى الخطوط والحدود المعروفه
حد قل ادبه فى التعليق..ايه رد فعلك؟
لا الحمد لله
محصلتش لحد دلوقتى
وبعدين هايقل ادبه ليه
انا مش بغلط فى حد على قد ما اقدر
ومش بتكلم فى حاجه عيب او حرام
اسوء مدونه ...الاجابه اجباريه...يمكن اختيار عده مدونات...هى كتير اصلا؟
بص اسوء مدونه الحمد لله اتقفلت
وهى كانت لواحده ربنا يشفيها ويهديها ان شاء الله
ومش هاقولك اسمها طبعا علشان دى اعراض ناس وعلشان محدش فى الشباب الكويس هنا ينحرف لا سمح الله
بس انا لاقيتها صدفه وصعقت من كم الاقبال والتعليقات اللى عندها
اسوء بوست؟
اسوء مدون؟
بص ياعم الحاج
انا مقدرش اقولك اسوء مدون او اسوء بوست لانى بصراحه صعقت من ردود الناس عنده
ودفاعهم عنه وعن حريته
وهو اصلا يستاهل الحرق
مكتبش حاجه عدله فى حياته حتى فى نقد الاوضاع من حواليه
غلط فى حاجات كتير
وارتد عن حاجات اكتر
ولو حتى هاتقولى حريه التعبير هاقولك فيه مسلمات ميصحش ان حد يقربلها

وكفايه عليك اوى لحد كده
هاتأخرررررررررررررررررررر
مع السلام عليكم

2 comments:

-_- said...

ردودك حلوة .. كل تاج و انتى طيبة

أحمد said...

ألف مبروك على الشغل يا رونى , وجموع المدونين مستنين الحاجة الساقعة بقى

مش هاقولك بقى أن الشغل ان شاء الله هيعينك أكتر و أكتر على كتابة تدوينات أكتر وأكتر زى زمان

بتدونى عشان تخنقى عليا , طب أستنى طيب لما تشوفى التاج اللى هبعتهولك قريبا

ومتفق معاكى يا رونى على أجابة سؤال "أسوء مدون" مش مختلف معاكى ولا حاجة

على فكرة بقى أنتى المفروض تمررى التاج ده للناس بس أنتى أتأخرتى فى الأجابة على التاج
والتاج ده دلوقتى خلاص دخل كل بيت بمعنى أنه كل وصل لمعظم المدونين